.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دعوت از هاشمی برای کاندیداتوری مجدد

  در پی اظهارات روز گذشته اکبر هاشمی رفسنجانی درباره دخالت "عده ای که خود را قیم مردم می دانند"در جریان برگزاری انتخابات پیشین ریاست جمهوری ، یک روزنامه نزدیک به دولت ، در مقابل وی موضع گیری کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از عصر ایران ، روزنامه "وطن امروز" متعلق به مهرداد بذرپاش -از نزدیک ترین یاران محمود احمدی نژاد- در واکنش یه سخنان اخیر هاشمی نوشت: "اغماض از بسیاری از اظهارنظرهای سیاسی و ضد دولتی هاشمی رفسنجانی، رویه ای بوده که تاکنون از سوی برخی از دلسوزان نظام و تنها به دلیل سابقه مبارزاتی وی دنبال شده است، اما همین دلیلی که معتقدان به نظام و انقلاب را از موضع گیری در برابر هاشمی رفسنجانی منع می کند، در مواقعی که اظهارات وی در راستای تخریب وجه نظام و انقلاب ارزیابی می شود، موجب ابراز گلایه و ناخشنودی ها می شود.
فارغ از جهت گیری های مدیریتی هاشمی رفسنجانی، رفتار سیاسی این مقام برجسته در سالهای اخیر سرشار از تضاد در گفتار و کردار است و تاسف انگیزتر اینکه این واقعیت ناخوشایند تحت پوشش واژگانی از قبیل "مصلحت" صورت می گیرد. تقابل هاشمی رفسنجانی با دولت و اظهارنظرهای وی در محافل خصوصی در 3 سال اخیر، آنقدر تداوم داشته که آگاهی از این موضوع، از لایه های نخبگان اینک به قشرهای متوسط پایین دست جامعه نیز تسری یافته است."
این روزنامه افزود: "رفتار رییس مجمع تشخیص در قبال دولت نهم از دو منظر قابل واکاوی است:
نخست رقابت های سیاسی و جناحی؛اگر کینه هاشمی رفسنجانی از دولت نهم و شخص رییس جمهور از این دریچه مورد ارزیابی قرار گیرد، قطعا کوچک ترین خرده ای به وی وارد نیست، چرا که سیاستمدار باسابقه و کهنه کاری چون هاشمی رفسنجانی بزرگ ترین شکست سیاسی خود و عامل آن یعنی شخص احمدی نژاد را هرگز فراموش نکرده و از هر طریق خواستار حذف او از تحولات و تصمیم گیری های کلان نظام است.
در همین راستاست که می توان تزریق هراس و دلهره به جامعه با تکرار القای بحرانی بودن وضعیت کشور، نادیده انگاشتن دستاوردهای دشمن (دولت احمدی نژاد) فضاسازی برای تاثیرگذاری و اخلال پیاده نظام در روند اجرایی شدن تصمیمات رقیب، صدور "حکم" حرمت دفاع از احمدی نژاد به ائمه جماعت کشور، تنظیم یک استراتژی مدون انتخاباتی با گستردگی هر دو جناح کشور برای ساقط کردن دولت و عدم پیروزی مجدد احمدی نژاد و ... را بدون کمترین وقعی رصد کرد.
اما ارزیابی این رفتار آقای هاشمی از منظر دیگری نیز امکانپذیر است و متاسفانه همین موضوع سبب نگرانی و گلایه ها از ایشان شده و آن هزینه تداوم این رویه برای همان نظامی است که آقای هاشمی تمام اعتبار و عزت خود را از همراهی با گفتمان آن در دوران مبارزه و انقلاب به ارث برده است."
هاشمی رفسنجانی در مصاحبه روز گذشته خود با ایلنا درباره آنچه که دخالت عده ای در روند برگزاری انتخابات خرداد 84 خواند گفته بود:"حوادث سال 84 در هشدارهای من بی تاثیر نیست، چون دیدم کسانی که خود را قیم مردم می دانند در انتخابات دخالت کردند و من هم به خاطر مصالح انقلاب آنها را به خداوند واگذار کردم و در بیانیه ای گفتم که خدا می داند چگونه عمل کند که آسیبی به مردم نرسد و مقصر آن آسیب ببیند."
وطن امروز در ادامه یادداشت خود با ارایه یک پیشنهاد برای سنجش میزان محبوبیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است:
"می توان به ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهادی نیز ارائه کرد. پیشنهادی که اساس و مراد طرح آن فقط و فقط آشکار شدن واقعیات در راستای تحکیم پایه های نظام و تداوم گفتمان انقلاب است.

برای ترمیم اعتماد افکار عمومی به نظام که در نتیجه این اظهارنظر آقای هاشمی و تشکیک وی به در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نهم ضروری به نظر می رسد، قطعا یک راه حل وجود دارد و آن "کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری" است. در چنین شرایطی قطعا پذیرش این پیشنهاد از سوی هاشمی رفسنجانی، اوج وفاداری وی به گفتمان امام (ره) و انقلاب را نشان می دهد، چرا که با برگزاری یک انتخابات دیگر - که البته دوقطبی هاشمی- احمدی نژاد برای آشکار شدن حقایق و واقعیات مطلوب تر است- تمایل و گرایش مردم آشکارتر می شود و در آن صورت است که حقانیت ادعاهای طرفین در معرض امتحان قرار می گیرد. ضمن اینکه همان گونه که پیشتر گفته شد نظام و انقلاب از هر گونه شائبه و ظن و گزند در امان می ماند."


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 13 اسفند 1387
دمت گرم
نا شناس 13 اسفند 1387
نیاز به این همه بررسی و اراجیف بافی نیست.اظهار ندامت و ÷شیمانی مردم تهران در انتخابات خبرگان رهبری که جایگاهی بسیار والاتر و ارزشمندتر از رییس جمهوری را دارد را یک بار دیگر ملاحظه نمایید جواب خود و گروه های بی فکر را خواهید گرفت.هر مومن نباید یک بار بیشتراز یک سوراخ گزیده شود.ریاست خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت از ارکان نظام هستند.هاشمی همیشه برای مردم ایران هاشمی است و تحلیل های ایشان بوی قرآنی می دهد ای مسلمان.زنده باد تفکر قرآنی هاشمی و مرده بادارتجاع.


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.